[Csaladtortenet 2] Problema

Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2017. Jún. 10., Szo, 10:44:35 CEST

2017.06.08. 14:42 keltezéssel, Gyorgy Weber írta:
> Úgy van, rc római katolikus
> red = redemptus (vagyis megváltott birtokkal rendelkező)

Úgy döntöttem, mégis megosztom a gondomat a közösséggel. Kicsit azért
is, mert a környezetemben nincs kivel. Ugyanis szinte valamennyi
unokatestvérem lány; asszonynevet használnak, és így fogalmam sincs, hol
élnek, mit csinálnak.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Küldtem a MACSE számára egy családfát, és a múlt héten - Hatvany Csaba
programjának segítségével - elkezdtem ellenőrizni az adataimat. Arra
kellett rádöbbennem, hogy van benne egy hiba, amelynek nem tudom a
magyarázatát.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Menjünk egy lépéssel tovább. Nagyapám 1950-ben meghalt. 1953-ban
meglátogatott bennünket Erzsi néni, akiről mindmáig úgy tudtam, hogy a
nagyapámnak édes testvére. Sáfrány Zsigmondné Zana Erzsébetről van szó.
Ő özvegyasszonyként élt Diószegen (Diosig in Bihor) 1953-ban. Két lánya
és két lányunokája élt Budapesten. Nem volt túl jó véleménye a román
közigazgatásról...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Más rokonaimtól (akiknek azóta szintén nyoma veszett) kaptam egy
fényképet elég régen. A kép a dédapám és dédanyám 50 éves házassági
évfordulóján készült 1916-ban, a dédapa tanyáján. A képen három Erzsébet
is látható.
Erzsi néni közvetlenül a dédapa balján ül, amiből arra következtetek,
hogy igen közel álltak egymáshoz. Mindeddig azt hittem, hogy a lánya.
Erzsébet egyidősnek látszik a nagyapámmal (kb. 45 évesek lehetnek a képen).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nosza, letöltöttem Jászladány összes anyakönyvét az FS-TOOLS
segítségével. Bár ne tettem volna. A dédapámnak egyáltalán nem volt
Erzsébet nevű gyermeke!
Találtam két Zana Erzsébetet, de más apától és anyától.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
No#1. Elképzelhető, hogy kettős keresztnevet adtak a gyerekeknek, de
csak egyet írtak be az anyakönyvbe? Nagyapám lánytestvérei Mária és
Jolánka. Lehet-e, hogy bármelyikük még egy keresztnevet viselt? Nem
valószínű. Az általam átböngészett anyakönyvi kivonatokban mindenkinek
egyetlen keresztneve van.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
No#2. Megpróbáltam azt a feltételezést kipróbálni, hogy esetleg elsőfokú
unokatestvérek lehettek. Ehhez megnéztem a dédapám testvéreit: József és
Gábor. Nem volt könnyű. Őseim elkövették azt a hibát, hogy mindegyikük
Nagy Mária nevű feleséget választott magának. Dédapám testvéreit úgy
azonosítottam, hogy kikerestem a keresztszülők nevét, és azonosnak
találtam.
Gábornak egy lánya született: Johanka;   Józsefnek: Franciska. Egyik sem
Erzsébet.

Az általam fellelt időben hihető Erzsébetek szülei:
1881. január 18. Zana József és Győr Anna (Tiszasüly)
1872. november 16. Zana Ferenc és Antal Ilona (Jászladány)
Az ő rokonsági fokukat a házassági anyakönyvi kivonatok nélkül
lehetetlen megállapítani (=Nem tudom, hogy ez a József azonos-e azzal a
Józseffel).
Nos, nyugodjak bele, hogy nem tudom?
Hova írjam be Erzsi nénit, akit személyesen is ismertem, kedveltem, de
nem találom a helyét a családfában?
Üdvözlettel  János