[Csaladtortenet 2] Problema

Dr. Balás István balpista at balpista.hu
2017. Jún. 10., Szo, 12:03:23 CEST

Kedves János!
Távolról se tekintsd a kérdést lezártnak, hiszen többféle oka is lehet a
dilemmád eddigi megoldatlanságának.
1. Lehet, hogy a keresett nénéd nem Jászladányban és nem is az
anyakönyvezésileg hozzá tartozó tanyavilágon született, márpedig ha így
van, akkor Jászladányban nem is anyakönyvezhették.
2. Ritkábban ugyan, de előfordul, hogy valakinek pl. Anna az
anyakönyvezett egyedüli keresztneve, de a családban valamikor valamiért
inkább pl. Katának vagy Piroskának vagy Erzsébetnek stb. nevezték. (A mi
családunkban 120 éven belül két ilyen konkrét esetről is tudok.)
Nem csoda, ha ilyenkor egy családon belül megszokott, de nem hivatalos
keresztnév alapján nyomozásra induló kései utókori kutató vakarja a fejét...
Bízzál abban, hogy az 1. alatti oknál előbb-utóbb egy másik településen
meglelheted a dokumentálható megoldást.
Üdv.:
BalásPista