[Csaladtortenet 2] latinos segítség

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2017. Már. 5., V, 14:04:07 CET

Kedves Ildikó!

Az nagyon helyes, hogy a teljes anyakönyvi lapot elküldted, mert a nehezen
kiolvasható szavak megfejtéséhez jól tud jönni a kézírás összehasonlítása.
De hasznos lesz legközelebb, ha pontosítod a kérésedet az esemény
dátumával, akkor nem kell átolvasni a teljes lapot a célbejegyzésig.

A kérdésedre a válasz: nem, nem Somogy megyei, hanem a Baranya megyei
Somogy faluból származik.
Somogy település 1946-ban egyesült Vasas
<https://hu.wikipedia.org/wiki/Vasas_(P%C3%A9cs)> községgel, 1954-ben
Pécshez csatolták Vasas I. néven, a rendszerváltás után kapta vissza
hivatalosan a Somogy nevet, közigazgatásilag ma is Pécs része,
rész-önkormányzat működik, helyi járatú busz közlekedik Pécsről.

"(1783.febr.) 4. hujus? copulatus est honestus Juvenis Stephanus Bóra ex
Possessione Somogy I. Cottu Baranyiensis ingremioto?? oriandus?? Annos 20
cum Joannis Margit incola Egregyiensis virginae filia virginae flia
Catharina, annor 17, pbus ( prosentibus) Petro Deák et Ladislav Foris
incolis Egregyiensibus Benedixit eos qni suppra"

Ebből szerintem egyedül az ingremiota?? oriandus?? tétel a kérdéses, ezt
nem tudtam elolvasni, de szerintem itt a vőlegény polgári jogállása
(foglalkozása) olvasható. Az egregyi származású tanúk neve után: megáldotta
őket mint fent (vagyis a sorban feljebb kiírt pap esketett.)

üdv:
gy.