[Csaladtortenet 2] segítségkérés

Czellecz Zoltán zczellecz at digikabel.hu
2017. Nov. 27., H, 13:39:39 CET

Kedves Balázs, kedves Gyuri,
mindenekelőtt köszönöm a segítségeteket.
Bár röviden akartam a lényeget összefoglalni, sajnos pongyolára sikeredett az indító e-mail.
A helyzet az, hogy helyben láttam felsőcsalogányi anyakönyveket (1792-ig visszamenőleg). Láttam a halottiban az ükapámra (és feleségére-ükanyámra, Benkó Trézsire) vonatkozó bejegyzést. Láttam a gyerekeik születéséről szóló bejegyzéseket is (köztük dédtatámét, akivel még találkoztam – Brassóban..). Amit viszont nem találtam, az egy korban ükapámnak megfelelő – és nem gyermekkorban elhunyt – fiúgyerek keresztelése/születése/ János néven.
Volt ugyan egy bejegyzés egy Czelecz Jánosról, aki 1845 november 25-én született Vasvecsésen (Vecseszlavec), csakhogy ő meghalt 1846 május 26-án, azaz félévesen..
Ha találtam volna, akkor feltehetőleg bejegyezték volna a szülők-keresztszülők nevét is (bár ennél jóval korábbról láttam olyat is, hogy csak az apa nevét és az anya keresztnevét rögzítette az anyakönyv.
Most viszont részben nem hozzáférhetők az anyakönyvek, illetve a körzeti levéltárba került egy részük (feldolgozásra, remélhetőleg).

üdv
Zoltán