[Csaladtortenet 2] M Nagy család

Ildikó Sztrányai sztranyai.ildiko at gmail.com
2017. Sze. 8., P, 17:04:42 CEST

Kedves Zoltán!
Egy ideig Turán laktunk , ahol a falu nagy része Tóth vezetéknevű volt.
Minden család kapott egy betűt az ABC-ből, így aztán voltak B.Tóth, M.Tóth
és még Z.Tóth családok is.
A férjem családnevét viszont egy időben Matyejkának írták. Ez viszont egy
olyan ragadvány név volt, amivel megkülönböztették a faluban lakó másik
Sztrányaitól. Valószínűleg a kicsi termete miatt (ez Matyikát jelent tótul).
Hosszú kutakodás után jöttünk rá hogy Sztrányairól van szó, mert nem úgy
írták, hogy Matyejka Sztárnyai, hanem csak Matelyka. Aztán a feleségek
alapján tudtuk bebizonyítani, itt Sztrányairól van szó. Több mint fél
évszázad után vették vissza az eredeti nevet.
Ez is a kutatás szépségeihez tartozik. (:
Üdv
Ildi