[Csaladtortenet 2] Káosz

Páli István oregpali at t-online.hu
2017. Sze. 13., Sze, 17:28:25 CEST

Kedves Dani! Polgári és vagy egyházi anyakönyvekre vonatkoznak a keveredési
problémáid? Ha za elsőre akkor a válaszom: Az általad kutatott térségben
jórészt kisfalvak és kis lélekszámú települések voltak. A filmezés folyamata
úgy történt, hogy amikor az egyik település adott anyagát lefényképezték a
gépben lévő filmre felvették a következő- főként ÁBC sorrendben bent lévő
anyakönyvi másolat anyagát. Így egy-egy filmen bizony több helység
anyakönyvi adata szerepel. Célszerű végig tanulmányozni az FS adatbázisban
szereplő filmeket, figyelembe véve, hogy a katalógus az adott film melyik
szakaszában jelzi a keresett település képeit! Végig kell olvasni,
megjegyezni és/vagy kimásolni hogy kéznél legyen.  Egyébként nem minden
ellentmondásosnak tűnő esetre lehet magyarázatot adni- megjegyzem, engem az
ilyen esetek akkor zavartak, ma úgy éreztem vakvágányon vagyok. Ilyenkor
elmentem az ország más területére és egy másik családi szálat bogozgattam.
Csend, türelem, jegyzetek, családfa- ezek teremtenek rendet a fejekben!
Üdv.: Pista