[Csaladtortenet 2] házassági adatkiolvasási kérelem

Kovacs, Balazs HU Kovacs.Balazs at egis.hu
2018. Aug. 15., Sze, 11:32:00 CEST

Kedves Anna és Judit,

nagyobb képernyőn is megnéztem a bejegyzést, sajnos tényleg nem eléggé éles a fénykép..., ezzel együtt azt látom,

- valóban Foltin lehet, más szavakban is látom, hogy a "T" betűkhöz egyértelműen nem érnek hozzá a következő betűk;

- a Czájzer vs. Szájzer kérdést, az életlenség miatt, továbbra sem tudom megválaszolni: ha "S", akkor nagyon félresiklott a toll (bár többféle "S" betű is látható az oldalakon), ha "C", akkor kifogyott a tinta... és persze mindkettő életszerű.
Az após, Czájzer János családjában előforduló változat lehet a mérvadó...
Szerintem ez a két variáns egyébként könnyen keveredhetett is, és függhetett a plébános/káplán anyanyelvétől is, hogy amit hall, milyen betűkkel írja le.

Ha már ilyen alaposan elemzünk, kérdezem: mire szolgál a néhai Török János neve alatti kapcsos zárójel?

Üdv,
KB