[Csaladtortenet 2] Messziről származottak

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Feb. 8., Cs, 10:32:47 CET

Kedves Dani!
Egyáltalán nem hülyeség, csak kapacitás kérdése a valamilyen szempontból
"kilógó" személyek külön gyűjtése. Mint például a molnároké.
Illetve segítene a problémán, ha minden település minden anyakönyve
indexelve lenne: ekkor ha egy adott személyre rákeresünk, ki fogja dobni a
távoli településen lévőt is. Persze még így is lehet az eredmény egy
szénakazal, amiben a tűt keressük (csak talán kisebb).
Egyébként néha a születési anyakönyvbe nem csak azt írták be, hogy mikor
halt meg az illető, hanem hogy mikor hová házasodott. Sajnos az indexelés
nem teljes körű, ezért ezek az esetleges, de nagyon lényeges információk
(ilyen pl. a foglalkozás is, nem csak a származás) csak az anyakönyv
megtekintésekor derülnek ki.
Üdv,
Anna