[Csaladtortenet 2] Torvénytelen vagy torvényes a gyermek?

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2018. Jan. 21., V, 13:28:57 CET

Kedves Kutatótársak!

Egymás alatt három ilyen házasságot láttam valamelyik anyakönyvben, de csak
az egyik esetben lett törvényesítve a gyerek (igaz, az egyikben meghalt
már, a harmadikban szerintem még élt).
Látam már olyat, hogy nem lett törvényesítve: Hernádnémetiben Lövei
Dánielné Balla Zsófia mindig Balla maradt, pedgi anyja Horváthné lett
(mondjuk tévedésből egyszer említik Horváth Zsófia néven, de polgáriban,
gyereke halálozásakor, amikor ő már halott volt - egyházi anyakönyben van
házassági bejegyzése, ahol anyjához is Horváthné Balla van írva).

Üdv!

Zétény