[Csaladtortenet 2] 1857-es cenzus adatok értelmezése

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2018. Jan. 25., Cs, 07:04:41 CET

T. Mindenki!

A felveteli ivek mindegyike - ha jol latom - a 4. sz. hazban (telken)
tortent, melynek fo tulajdonosa (Hauptbesitzer) Karl Walla
Mivel akkoriban gyakori volt, hogy tobb csalad elt egy "hazban" (pl. a
hazas es a haztalan zsellerek, gazda es cseledei, vagy a csaladfo
egyik-masik leanyanak/fianak csaladja is), akiket vagy osszefuzott rokoni
kapcsolat, vagy nem, ezert talalhato itt tobb urlap kulonbozo
csaladnevekkel.
A nevek elotti elso rubrika a *lakasban* levo szobak szamat jeloli. Tehat a
telken vagy tobb haz volt, vagy egy hosszu haz tobb "lakasra" (lakreszre)
osztva, ahol a kulonbozo csaladok eltek.

A lanyok elott a Tochter, a fiuk elott a Sohn szerepel. A feleseg elott az
Ehg ami az Ehegattin roviditese.
Az egyik lapon van egy Witwe (ozvegy) is.

Udv
Krisztian

Magyarszéky Gábor <magyarszeky at gmail.com> ezt írta (2018. január 24.,
szerda):