[Csaladtortenet 2] Fingenauer család

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Júl. 10., K, 14:59:27 CEST

Kedves Éva!
A google 509 találatot ad a "Fingenauer"-ra (ennek a jó része a Ti
keresésetekhez köthető), míg a "Finkenauer"-ra 173000-t.
Az a tippem, hogy a Finkenauer-ből lett Fingenauer (a magyar hangtannak
jobban megfelelően, amikor még nem volt általános az írástudás), aztán úgy
maradt. Mindenesetre Nagynyárádon már született egy Finkenauer Péter
1773-ban - alig 90 km-re Diakovártól:
https://www.familysearch.org/search/record/results?count=75&query=%2Bsurname%3AFin*enauer%20%2Brecord_country%3AHungary
Tehát valamikor 1773 és 1843 között történhetett a "mutáció".
A helyedben megnézném ezt a vonalat.
Üdv,
Anna