[Csaladtortenet 2] régi német írás megfejtése

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2018. Júl. 27., P, 16:21:15 CEST

Kedves György,

tényleg csak röviden:
ez egy házassági szerződés az első bekezdésben megnevezett két személy
között (ezen túl a bekezdés érdemi infot nem tartalmaz, csak formalitásokat
(Isten, Szentháromság, Krisztus stb.) aztán:
1. gyűrűt cseréltek (eljegyezték egymást)
2. a menyasszony megígér és "házasít" 100 arany (bécsi valutában) hozományt
3. a vőlegény a menyasszonynak a 100 aranyat elismeri. Mindkettőnek mind a
hozományt, mind az elismervényt a hercegi jóváhagyás után azonnal ???ni, a
túlélő félre száll ennek végéig (na, ezt most hirtelen nem tudom értelmesen
előadni, ehhez idő kellene, mi most eléggé nincs)
4. két azonos tartalmú házassági szerződés készült a két félnek az erre
felkért tanúk előtt

Krisztián