[Csaladtortenet 2] [MACSE: 17949] Anyakönyvek kutathatósága - Négyesi Gyuri figyelmébe

Robee robee22 at freemail.hu
2018. Jún. 1., P, 12:30:33 CEST

Ezért tiszta az, amit a románok csinálnak. Egységesen 100 év a kutatási korlát. Mindegy, hogy állami vagy egyházi anyaköny és milyen típusú a bejegyzés. Az már más tészta, hogy 100 év kutatási korlát egy halotti anyakönyvnél nem biztos, hogy indokolt, de legalább egyértelmű. Az pedig tiszta haszon, hogy az anyakönyvek mellett vannak egyéb források (pl. iskolai naplók, választói névjegyzékek, stb.) amelyek szintén tartalmaznak személyes adatokat és azokra nem vonatkozik a korlátozás. Azt se felejtsük el, hogy egyenesági leszármazottakra nem vonatkozik nálunk a korlátozás és van még pár kiskapu (pl. egyetemi kutatás) Azt pedig csak zárójelben jegyzem meg, hogy számos alkalommal tapasztaltam a korábbi munkahelyeimen, hogy a dolgozók, betegek, ügyfelek, pályázók adataihoz gyakorlatilag csak az nem fért hozzá, aki nem akart. Üdv,Robi