[Csaladtortenet 2] [MACSE: 17949] Anyakönyvek kutathatósága - Négyesi Gyuri figyelmébe

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2018. Jún. 1., P, 12:49:47 CEST

Kedves Lista!
Azért valahol tényleg agyrém ez az adatvédelem!

Klinikán dolgozva tapasztaltam, hogyan bánnak a KÓRRAJZOKKAL! Nem egy
születési adattal, hanem teljes kórtörténetekkel. Százszámra. A modern
időknek megfelelően mindent számítógépen kezelünk, és minden keletkezett
dokumentumot kinyomtatunk több példányban. Ha a beteg elhagyja az
intézményt, a  kórrajza bekerül az archívumba, ami egy polc, amit az
irodista cunci évente kiürít, hogy elférjenek az új kórrajzok. [Nem nagyon
tehet mást, a hely kell neki, utasítást nem kap senkitől, hogy mit tegyen.]
A húsz évvel ezelőtt keletkezett iratok egyre hátrébb szorulnak, majd új
hely kell, kevéssé látogatott folyosószakaszok, alagsor, padlás. Átpakolás,
sokadszora. Aki arra jár, és kedve van, egész klassz olvasmányokat találhat
egy-egy személyről. Milyen betegségei voltak korábban, menstruációs
zavarok, pszichiátriai kórképek, gyógyszerváltások, mit ír a CT a
veséjéről, urológus a húgyúti fertőzéseiről, nemi szerve fertőzéstől való
érintettségéről, stb. Mikor melyik orvosnál miért járt. Ja, névvel, anyja
nevével, lakcímmel, születési adatokkal, TAJ számmal párosítva persze. Ezek
a dossziék aztán kinyílva maradnak, eláznak, összekeverednek, porosodnak,
szakadnak, az alagsorban patkányok és  róka(!!! nem vicc!!) járja,
használja WC-nek, szétmállnak. Időnként jön egy kommandó, és (szinte szó
szerint) belapátolják zsákokba, s valahová eltüntetik őket. (Nyilván az
égetőbe kerül, de ezt nem tudom.)  Miközben védjük a 100 éve keletkezett
születési nevet...

üdv:
gy.