[Csaladtortenet 2] [MACSE: 17946] Anyakönyvek kutathatósága - Négyesi Gyuri figyelmébe

László Kulcsár laszlo.j.kulcsar at gmail.com
2018. Jún. 1., P, 19:10:50 CEST

Egyetértek az előttem szólókkal a perrel kapcsolatban. Egy pert az
államhatalom minden esetben személyes sértésnek fog venni, hiszen ez arra
utal, hogy a jogszabály alkotásakor ostobaságot csináltak, és még ha
véletlenül meg is nyerné a MACSE a pert, akkor találnának valami más
indokot az eredeti állapot visszaállítására, vagy még nagyobb zűrzavar
alkalmazására (akár cinikus módon az új EU-s jogi szabályozásra
hivatkozva). A jelenlegi anyakönyvi védettségi szabályozást a magam
részéről túlzott marhaságnak tekintem, de ezen változtatni csak átgondolt
lobbipolitikával lehet, ahol a jogalkotó vagy -alkalmazó úgy érzi, hogy ő
is nyer valamit a változással. Szerintem ez egy fontos és érdekes vita
lehetne az egyesület tagsága körében, hiszen a helyzet megváltozása
mindannyiunk érdeke.

És valóban, az isten szerelmére, nehogy az FS-t hozza fel valaki ebben a
folyamatban, mert ha a magyar jogalkotók elég hangosan pampognak, akkor az
FS pusztán azért is korlátozhatja az adatokhoz hozzáférést, hogy elkerülje
az azzal járó hivatalos panaszokat, jogi eljárásokat stb. Pampogásra pedig
mindig van idő és pénz, általában jóval több mint értelmes jogalkotásra.

Laci