[Csaladtortenet 2] Balya település?

Tamas DEAK tamas at deakt.hu
2018. Május. 6., V, 10:21:38 CEST

Hát pedig ahogy Sherlock Holmes mondta, ha a lehetetlent kizártuk, akkor
marad a valóság, bármilyen valószínűtlennek látszik is :)

Nem találtam sajnos sem arcanumban sem máshol pontos adatot, de simán el
tudom képzelni, hogy a gyerek fogantatásának időpontjában (1921. május)
még bőven tartózkodhatott megszálló román katonaság azon a környéken.
Hogy voltak, az nagyon is bizonyos, újságcikket találtam arról, hogy pl.
a közeli Tiszasülyön szétrombolták a fürdőt.
Ez magyarázat is lenne, hogy miért nincs meg az apa neve, ha román volt,
semmi garancia nincs rá, hogy egy falusi anyakönyvvezető le tudja/akarja
írni a nevét.