[Csaladtortenet 2] temető adatbázis

Emőke József emojozsi at freemail.hu
2018. Május. 18., P, 19:50:45 CEST

Kedves Listatagok!Én sajnos Miskolcról szintén negatív tapasztalatokról tudok beszámolni! A Diósgyőr- Vasgyári (sokáig egyházi kezelésben lévő) temető gondnoka szintén meglepődött már magán a kérdésen is, hogy miért nincsenek a Neten hozzáférhetővé téve a sírhelyek az elhunytak neveivel. Az adatvédelmi törvényre hivatkozott, szerinte neki hivatalból már akkor is fel kellene lépnie, ha valaki kívülállóként egy sírról, vagy temetésen a közvetlen temetési környezeten kívül fotót, videót készítene... Ez a temető Miskolcon egyike a lezárt temetőknek, és bő húsz éve a városi temetőgondnokság vette át kezelését a kihalt egyházkerülettől. A Temetőgondnokságon is érdeklődtem- ők az adatvédelmi törvény mellett egyéb adminisztratív okokra hivatkoztak: -NagyMiskolc létrehozása után, a város területén több mint 50 temető volt, részben egyházi, részben helyi önkormányzati kezelésben. A lényeg, hogy mindegyik pontatlan volt, és a városi nyilvántartás ma is az.-Az anyakönyvek (saját vasgyári kutatási tapasztalataim alapján) nincsenek feldolgozva- (vagy csak a temető átvételének időpontjáig), én úgy látom, régebbre meg sem kísérlik... Tény, hogy hiányosan vannak azonosítva az elhunytak sírjai, amit bonyolított, hogy a temető útépítés miatti kettévágásakor az elhunytak egy részét- hozzátartozói kérésre- áttemették. Csak részben ismert a ma élő hozzátartozók (sírtulajdonosok) neve és tartózkodási helyei is...Egy időben a lejárt sírokat sikertelen felszólítás után újra értékesítették (a temetői hirdetőre történt kiírással- vagy pl a Táncsics téri reformátusoknál, a sírra történő írásos üzenettel, megint másutt pl Szent Anna temető: sehogy, mert parcella nyilvántartás sincs), amiből utóbb nagy botrány és számos per lett- ideiglenes távollétem alatt én is egyik dédszülőm sírját veszítettem így el... A  botrányok miatt az újrahasznosítás leállt- jelenleg is áll- de a helyzet csak rosszabbodott: már a parcellák betűtábláit is felszedték (arra hivatkozva, hogy fémgyűjtők betontömböstől rendre ellopják), így a még ismert rokonok temetkezési helyét (koordinátáit) sem tudom megjelölni utódaimnak...A kép úgy teljes, hogy magáról a temetői helyszínrajzról és parcella beosztásról is csak elnagyolt, illegális térképet tudtam szerezni a temetőgondnokságról...ők is ebből dolgoznak....Összefoglalva: nem tudom, hogy az adatvédelmi törvénnyel van- e gond, vagy az erő és akarat hiányzik a temetői nyilvántartások pontosítására- de Miskolcon a helyzet botrányos... Ismereteim szerint a hajdú-bihari Földesen is, ahol még a régi temető helye is pontatlan, feleségem nagyszülei valahol ott nyugszanak...
Üdvözlettel:

        Emőke József