[Csaladtortenet 2] Adatvédelmi törvény

Szakály gmail szakalyweb at gmail.com
2018. Okt. 7., V, 23:13:09 CEST

Kedves Lista Tagok!

Elnézést, hogy beleszólok, de muszáj leírni a gondolataimat, hogy értsétek a
helyzetet, és mielőtt még élénk levelezési indulna be feleslegesen.

Kedves Melinda!
Azt azért nem kellene elfelejteni, hogy van egy adatvédelmi törvény, és már
vagy egy európai uniós is (GDPR) melynek betartása mindenkinek ajánlatos,
mert ellenkező esetben komoly pénzbírságot lehet fizetni, mely esetleg a
MACSE életét is nagyban befolyásolhatja.
Ezt sajnos tudomásul kell venni.

Páli Pistának pedig teljesen igaza van. Az új elnökség egyik első
intézkedése az volt, hogy a két listát szét válassza, és ezzel az
átfedéseket is elkerülje, d e a fő cél, hogy ne sértsék  meg adatvédelmi
törvényben meghatározott előírásokat.
Még egy darabig el fog tartani, mire megszokjuk.
Azt jó lenne, ha mindenki -  ezen lista tagjaira gondolok, függetlenül
attól, hogy az egyesület tagja vagy sem -  tudomásul venné, hogy azok az
idők elmúltak, amikor szabadon lehetett mindent irkálni. Itt sajnos nem
lehet olyan adatokat, információkat nyilvánosságra hozni, mert nem
rendelkezik a lista kezelője azokkal a személyesen kitöltött hozzájárulási
nyilatkozatokkal, melyeket az egyesület tagjai a   az adatvédelmi törvényben
előírása szerint az egyesületbe történő belépés során adtak.  Ha itt
megjelenik olyan adat, ami nem a kutatással összefüggésben került fel, akkor
az érintett személy egy pillanat alatt lehet feljelentést tehet, aztán meg
járhatunk a bíróságra.
Be kell lépni az egyesületbe, fel lehet iratkozni  a másik listára, melynek
tagjai csak MACSE tagok lehetnek, és ott  lehet megtárgyalni, megbeszélni
ezeket az ügyeket, és lehet esetlegesen javaslatot lehet tenni az elnökség
felé a megoldásra.
Bízzunk a MACSE vezetőinek bölcsességében, hogy rendelkeznek azokkal az
adatokkal, tényekkel, amelyek bírtokában az Elnök úr levele elkészült.

Ebben az ügyben is olyan dolgok kerülhetnek napvilágra, jelen esetben a zárt
levelező listára, (macse at googlegroups.com),  melynek itt (
csaladtortenet at levlista.theka.hu) történő nyilvánosságra hozása sértheti az
érintett személyiségi jogait.

Üdv