[Csaladtortenet 2] Német betelepítés Óbudára - Honnan jöttek?

Lengyel Attiláné lengyel.attilane.eva at gmail.com
2019. Ápr. 10., Sze, 15:26:24 CEST

Én nagyapám Exner családját kerestem, jó pár évvel ezelőtt még kezdő
családkutató időszakomban. Az FS-re beírtam az Exnert és Németországot. A
sok találat két tömörülést alkotott. Az egyikek Szászországi evangélikusok
voltak, a másikak pedig Báden-Würtenbergi katolikusok. Mivel Mária Terézia
idején katolikusokat telepítettek ez utóbbit keresgéltem tovább. Eljutottam
egy járáshoz, ahol abban az időben, amikor Harruckern báró behívta őket, a
legtöbb Exnert élt. Gondolom, hogy itt már csak a helyi egyházi anyakönyvek
segítenének. Mivel németül nem tudok, itt leálltam.