[Csaladtortenet 2] adatvédelem és családfakutatás

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2019. Aug. 30., P, 20:47:57 CEST

2019. 08. 30. 19:52 keltezéssel, nia írta:
> Van-e olyan cikk esetleg, ami a családfakutatás adatkezelési szabályaival
> foglalkozik?

Teljesen igazad van. Örömmel fogadnék bármilyen leírást az általunk
használt adatbázisokról, hogy melyiknél hogyan kell beállítani azt a
"privát" jelzőt.

Azt azért el kell ismernem, hogy néhány családtagot úgy találtam meg,
hogy a szolgáltató kiadott más (idegen) személy által feltett személyi
adatot. Sokat segített például Zana őseim adatainál az, amit kapcsolódó
személyek bányásztak ki, és feltették a familysearch tree adatai közé.
Egyikükről kiderült, hogy hatodfokú unokatestvérem, akiről eddig soha
semmit nem tudtam, őt soha nem láttam. Sőt, az E-Mail-címét sem ismerem,
mert csak a familysearch message szolgáltatáson át értem el.
Üdvözlettel, János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Bractl, Békési, Unghváry, Ungvári, Márki-Zay, Kása