[Csaladtortenet 2] Fwd: latin rokonság értelmezése

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Dec. 19., Cs, 20:38:39 CET

> lehet, hogy a patruelis van ott rövidítve? Ez atyafi, apai nagybácsi, rokon

A Perseus szótár szerint a _patruelis_ "apa fiútestvérével
kapcsolatos, apa fiútestvérének gyereke", és több helyen is egyszerűen
"unokatestvér"-nek fordítják.

Különféle weboldalak összegezésével a csatolt ábraféleséggel jöttem
elő. Ahol a források nem egyeztek, ott a kocka alatt beírtam a másik
változatot.

Mondjuk az egészből azt még nem értem, hogy például apai nagyanyám
fiútestvére patruus magnus vagy avunculus magnus lenne? Nekem apai ági
rokonom, de apámnak anyai, és nem tudom, hogy a szóhasználathoz melyik
számít.

Juli
/\ /\