[Csaladtortenet 2] Fwd: Re: [MACSE: 19393] Segítség kérés

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2019. Feb. 27., Sze, 20:04:13 CET

> A 17.-18. sz. fordulóján elképzelhető, hogy a Mihály és Miklós neveket szinonimaként használták?

Szándékos szinonimaként nem hiszem, hogy használták -- az egyik
latinul Michael, a másik Nicolaus -- de közös becenevek (Mica, Mikó,
Mikus, stb.) vagy csak közös kezdőbetű alapján is könnyen
elképzelhető, hogy összetévesztették. (Én a Lajost és Lászlót szoktam
könyörtelenül keverni.)

Milyen vallású családról van szó? A zsidó névhasználat a közéletben
gyakran változó volt, tehát ha izraelitákról van szó, akkor könnyen
elképzelhető, hogy egyszer Mihályt mondott, máskor meg Miklóst. (Csak
a héber név számított igazán, és annak néha semmi köze nem volt a
polgári névhez.)

Juli
/\ /\