[Csaladtortenet 2] ..Re: Nemességigazolás

A.M. schlosslovo at gmail.com
2019. Jan. 25., P, 22:54:30 CET

Kedves Jànos,

Szerencsés esetben a nemességvizsgàlatok soràn adomànylevéllel vagy
armàlissal igazoltàk nemességük. Esetleg a vàrmegyei jegyzőkönyvben benne
van a kihírdetés, vagy a kàptalanban a birtokba iktatàs, de akàr rokon
csalàd iratanyagàban is lehet említése.
Sajnos nekem is van vagy fél tucat olyan csalàdom, akiknek a nemességének
kelte teljes homàly ... Rengeteg esetben ragadvànynév szerepelt az
adomànyon vagy később megvàltozott a név, persze sokszor szimplàn csak
megsemmisültek az iratok azelőtt, hogy nemességvizsgàlaton felmutathattàk
volna. A csalàdkutatàshoz, főleg ilyen sokat szenvedett orszàgban kell egy
marék szerencse is és türelem.

Àdàm

dr. Zana János <Janos.Zana at yahoo.com> ezt írta (időpont: 2019. jan. 25., P
20:54):