[Csaladtortenet 2] ..Re: Nemességigazolás

A.M. schlosslovo at gmail.com
2019. Jan. 26., Szo, 14:25:26 CET

Kedves Istvàn,

Pontosan. A Kemenesaljàn és Ràbaközben szàmtalan olyan esettel talàlkoztam,
hogy a nemesek - egzisztenciàlis okokból - jobbàgy telken gazdàlkodtak s
robotoltak is, az urbàriumba szabadosként, szabad menetelűként felvéve, az
anyakönyvekben colonusként szerepelnek. A tanúvallomàsokban is talàlkozni
ezekkel az esetekkel s mennyi s mennyi olyan elszegényedett nemes volt,
akiket màr nem is vizsgàltak! A legérdekesebb mikor nem armalistàk, hanem
ősi donàciósok süllyedtek le.

Àdàm

István hatvany <hatvany.istvan at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. jan.
26., Szo 9:00):