[Csaladtortenet 2] VIGYÁZAT Új Facebook csoport - a m

Ildikó Cseh ildigo65 at gmail.com
2019. Jún. 2., V, 08:51:19 CEST

Kedves László!

A FS adatbázisból, az FS-tools segítségével lementett anyakönyvek
szolgálják az alapot a település teljes feldolgozásához. Ahhoz, hogy minden
más (házasság, halotti, nem indexelt felekezet) bekerüljön, nekem kell
bevinni az adatokat.
A házassági anyakönyvi adatrögzítés példáján mesélem el mi történik.

A programmal összelehet állíttatni a család sejteket (apa, anya, gyerekek)
Amikor házassági anyakönyvi adatokat dolgozok be az adatbázisba,
ugyanúgy soronként haladok az anyakönyvben. Célszerű az időben visszafelé
haladni, ez technikai dolog, most nem térek ki rá.

A kereső segítségével megkeresem a menyasszonyt, beazonosítom a születési
ideje és a szülei alapján.
A partner hozzáadása funkcióval szintén megkeresem a vőlegényt is és
összekapcsolom őket.
A házassági anyakönyvből beírom az adatokat, a személyek adatlapján a
házasság rovatba, dátum, hely, tanúk, megjegyzések, mindent ami ott van.
Csak az egyik félnél kell, a másiknál automatikusan beírja.
A hivatkozás hozzáadása funkcióval kitöltöm, hogy mi a beírt adat forrása,
filmszám, kocka, sorszám. Kész.

Ezzel a mutatvánnyal két családsejtet már össze is kötöttem. A kapocs
köztük természetesen a házasság. Azonban arra még gondolnunk kell, hogy
ugyanennek a párnak lehet a születési anyakönyvek adataiból összeállított
családsejtje, ahol ők mint szülők már szerepelnek. Miért van ez? Azért,
mert ugye azzal kezdtük, hogy MINDEN, a FS ben fellelhető születési adatot
betettünk az adatbázisba és összeraktuk a család sejteket.
Azt kell tenni, hogy a merge funkcióval egyesítenikell a két helyen
szereplő szülőpárt.
Az előbb még csak házasodtak, most már van öt gyerek is! 😀 Nem
fantasztikus?
Emlékszünk ugye, hogy a rögzített anyakönyvi sorhoz a hivatkozást is
beírtuk! Ennek segítségével az anyakönyvi sorokat listázhatjuk. Technikai
dolog, hogy hogyan lesz belőle Excel tábla, én nem foglalkoztam vele,
pdf-ben listázza a sorokat.

Röviden ennyi. Mindenki eldöntheti lát-e fantáziát benne, vagy nem.
Tudom, hogy a fő kifogás a rosszul rögzített nevek, meg rosszul
összekapcsolt családsejtek problémája, de tapasztalatból mondom, hogy ezek
nem olyan mérvű hibák, amiket menet közben, ne lehetne egyszerűen javítani!

Képtelenség levélben minden kérdésre választ adni, nekem most ennyi
sikerült.
Remélem megkaptad a keresett válaszokat! 😀
Üdv, Ildi

Beszeda László <beszeda.csalad at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. jún.
2., V 0:55):