[Csaladtortenet 2] Azonositas

Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2019. Már. 29., P, 21:25:34 CET

Dédanyám Brachtl Josepha Anna Etelka (1858). Apjának gyászjelentésén
Etelka néven szerepel. Bátyjának születési neve: Brachtl Julius Alexius
Johannes (1857).

Juliusnak a születési anyakönyvi kivonatában magyarul szerpel a
névváltoztatása (Gyula Elek János). Családnevét Brachel-nek írták. Az
azonosságot megerősíti, hogy mindkettejük keresztapja anyjuk testvére,
Mogyoróssy Elek (Alexius) volt.

Ükanyám másodszor is férjhez ment 1868-ban, részben ennek következtében
kaptak a gyermekek magyar nevet. A névváltoztatás dédanyám
házasságkötésének időpontjában történt 1885-ben.
A gondom az, hogy a személyek azonosítása hihető, de teljesen nem
hiteles. Csupán arra támaszkodik, ami a "Századunk névváltoztatása" című
könyvben szerepel. Én elfogadtam, némi bizonytalansággal. Elfogadjam?
Üdvözlettel János