[Csaladtortenet 2] Új Facebook csoport indult

Ildikó Cseh ildigo65 at gmail.com
2019. Május. 31., P, 14:57:15 CEST

Kedves László és Levlista!

Felbuzdulva a felhívásodon csatlakoztam a Facebook csoporthoz rögtön a
felhívást követően. Már több mint egy éve dolgoztam egy település teljes
feldolgozásán amikor olvastam az általad leírt módszert! Rögtön kipróbáltam
és azóta csak ezzel vagyok hajlandó dolgozni, mert minden egyes érv, amit
felhoztál a hasznàlata mellett, helytálló! Az adatbázisomban több, mint 66
ezer születési adatsor van bedolgozva, amit folyamatosan bővítek a
házassági és halotti adatokkal úgy, hogy közben szépen összeállnak az egyes
családok.

Miközben feldolgozok mondjuk egy házassági anyakönyvet, egyúttal "indexelem
" is, csak nem az eddig használt Exceles módszerrel!
Folyamatosan olvasom a levlistát, végig ültem a közgyűlést, böngészem a
MACSE honlapot, de sehol nem hallok, olvasok arról, hogy a módszerednek
figyelmet szentelt volna bárki.

Pedig kellene! Zseniális és igazából azt gondolom, hogy ennek több értelme
van, mint az indexelésnek. Azt is csináltam, nem mondok véleményt olyanról,
amit nem ismerek.

Elképedve hallom, hogy egyházi anyakönyvi indexelés projekt is indul, de
nem igazán értem, hogy minek?
A Mormonok nem csinàlták már meg?

A Mormonok által indexelt egyházi születési anyakönyvek adatait elég lenne
településenként bedolgozni egy adatbázisba úgy, ahogy Te is leírtad és a
MACSE indexelők dolga nem lenne más, mint a házassági és halotti anyakönyvi
adatok alapján összekötni a familiákat.
Ezek egyszerű adatbázis rendezési feladatok aki ért hozzá könnyen elvégzi
és a profin elvégzett munkával sok idő megspórolható más kutatási feladatra.

Szerintem nem azon kéne rugózni, hogy Terkának, Trézsinek, vagy Teréziának
indexeljünk egy keresztnevet, hiszen mindenki tudja, hogy adatbázisban
egységesített adatokkal lehet dolgozni, keresgélni.

Remélem, hogy hosszú hozzászólásom értő (és nem félreértő) fülekre talál és
az egyesületünk felismeri, hogy milyen lehetőség rejlik az általad
kidolgozott módszerben!
Sok sikert kívánok neked és köszönöm, hogy mindenki számára elérhetővé
tetted ezt a módszert!
Üdv, Cseh Ildikó

Balog László <baloglaci at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. jan. 8., K
11:42):