[Csaladtortenet 2] adatvédelem és családfakutatás

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2019. Sze. 1., V, 16:01:43 CEST

Kedves Kutakodók!
Valóban nem árt, ha időről időre megszólal valaki a lelkiismeret (és a jog)
nevében és figyelmeztet arra, hogy a családfa kutatása felelősséggel jár!
Régi mondás, hogy amit nem kívánsz magadnak, azt ne tedd másokkal. Ennek a
nevében is jogos az az elvárás, hogy bárki élő személy adatait csak az ő
tudtával és beleegyezésével tegyük - akár családi körben is! - közzé.
Bár figyelek erre, mégis belefutottam olyan esetbe, hogy egy nagyon
érzékeny (fájdalmas) esetre nem figyeltem eléggé.
A Macse mint adatszolgáltató hivatalból figyel arra, hogy az  időkorlátokba
eső adatokat technikailag kizárja a közlésre engedett adatokból és főleg,
az adatokat soha se adja tovább más szervezeteknek.
Üdv. Judit