[Csaladtortenet 2] Fwd: Re: csaladtortenet digest, 99 kötet, 24 szám

Zám László laszlo.zam at freemail.hu
2019. Sze. 3., K, 11:33:32 CEST

   Kedves Gabriella!

   Az 1787-es születés alatti szöveg, második sora úgy kezdődik, hogy "acerbe". Ezt a szót akkor használták, ha azt akarták kifejezni, hogy  valaki korán születik, vagy korán meghal. Mivel szerintem ez nem  utólagos bejegyzés, bizony a születés utáni helyzetre utal. Ezt erősíti az első sor kezdet "helyi szervek" -utalva Makay Antal bejegyzőre az érseki irodáról- aki neve a születés, ill. keresztelésnél került oda.Szerintem ez egy koraszülött gyerekről szól és, ha figyelembe vesszük azt, hogy az apa nem csak seborvos, hanem messze földön híres szülész is, akkor nem meglepő, hogy mindent megtett a gyermeke életben tartása érdekében.

     A ritkán bejegyzést tévő Makay Antal életrajzából kiderül , hogy Rozsnyói származású, ahol Keszler úr a gimnáziumi tanulmányait -részben- folytatta és az is látható, hogy erős rokoni szálak kötik őket ts.Makay Mária Judit  és Keszler Ferencen házastságán keresztül.

  (Dreszleréknek szintén van  Rozsnyói kötődésük),

                                                                                                        László