[Csaladtortenet 2] Általános kérdés vezetéknevek

Zsuzsanna Larsson Gilice zsuzsannagilice at gmail.com
2020. Ápr. 9., Cs, 11:15:23 CEST

Kedves Tagak!
Kellemes húsvét ünnepeket kívánom!

Szeretném
Kérdezni;
Ha jól értettem 1700 közép kaptak vezetéknevek, gondolom emberek akik nem nemes meg régi családok?! Vagy nem
így volt?

És vannak több fajta vezetéknevek “groups” például Boros, Imre, Galambos, Barna, esetleg olyan név ami falu/ place of origin/és úgy tovább.

Kérdésem: például 1750 bár ki el kézdhette használni bár milyen vezetéknév? Vagy azt ki döntötte? Ki adta a vezetek nevet a családnak ha az előtt nem volt vezetéknév?

Például láttam esetleg beírások Ujhelyi de az elég régi név? Lehetett arra változtatni vagy csak el kezdeni használni? Ezt szeretném érteni a Gilicze-névről is. Hogyan lehetett valaki kezdeni használni 1750 körül ha már más hely voltak Gilicze család. Vagy várostól várostól / külön megye / ezeket nem lehetett tudomány?

Kedves üdv
Zsuzsanna

Kindest regards
Zsuzsanna Larsson Gilice