[Csaladtortenet 2] Általános kérdés vezetéknevek

Dr. Zana János jzana9941 at gmail.com
2020. Ápr. 9., Cs, 12:24:45 CEST

https://hu.wikipedia.org/wiki/Gólya,_gólya,_gilice

Kedveskedő elnevezés. A család ősének házán alighanem állt egy
gólyafészek, amelybe évente visszajárt ugyanaz a gólyapár. A családnév
keletkezhet foglakozásból, vagy származási helyből, esetleg személyes
tulajdonságból.

Foglalkozás (occupation): Kovács, Szabó, Szekeres

Származás (birth place): Vásárhelyi, Szolnoki, Újhelyi

Tulajdonság (corporal feature): Sánta, Apró, Nagy

Nemzetiség (ancestral origin): Németh, Román, Török, Horváth.

Üdvözlettel János

--
Kutatott családnevek: Zana, Mauthner, Bractl, Békési, Unghváry, Ungvári, Márki-Zay, Kása