[Csaladtortenet 2] Általános kérdés vezetéknevek

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2020. Ápr. 9., Cs, 13:13:35 CEST

A nemzetiségi neveknek én jobban utána néztem, mert magam is az vagyok.
Ennek 3 féle eredete lehet, az egyik a kézenfekvő, amit írtál, hogy
Horváth, Tóth az volt, akinek nemzetisége ez volt. A másik, hogy magyar
volt, de sokáig élt ebben a környezetben, és aztán tért haza, így lehetett
ő pl. "a német". A harmadik, hogy tudott ezen a nyelven, de egyébként
magyar volt (mint a 2.-ikban.) Szóval, így teljes a kép.

Dr. Zana János <jzana9941 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. ápr. 9., Cs,
12:25):