[Csaladtortenet 2] kiolvasás segitség_1801_13 FEB_Köszöghy_rom.kat_Szabadka

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Ápr. 20., H, 23:10:31 CEST

Az én olvasatom szerint a keresztszülők Elisabet Bartók és Stephanus Lőrintz.

Köszöghy a Kőszegi változata. Ilyen nevű település volt több helyen
is, de a legismertebb Vas megyében van.

Dózsa (régebbi írásmóddal Dósa, Dosa) apanév, a Dávid régi beceneve.
Kázmér Miklós szerint volt a Jászságban egy ilyen nevű helység, tehát
az -i tulajdonraggal jelölt változata vonatkozhat az innen való
származásra, de lehet ugyanúgy apanév is, mint a jelöletlen változat.

---
My reading is that the godparents were Elisabet Bartók and Stephanus Lőrintz.

Köszöghy is a variant of Kőszegi. There were multiple places with this
name, but the best-known one is in Vas county.

Dózsa (in older spelling Dósa, Dosa) is a patronymic, an old nickname
for David. The surname tome by Kázmér says there was a place named
Dózsa in the Jászság, so the variant with the possessive suffix -i may
indicate origins from that place, but it could be a patronymic just
like the unmarked version.

Julia
/\ /\
>*.*<