[Csaladtortenet 2] nem sok a 10 éves tévedés halotti bejegyzésnél?

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Jan. 5., V, 17:13:11 CET

Van egy részlet a legelején, amit talán mindenki észrevett, de senki
se írta még le:

> Szülei, Raffa János és Gelányi Rozália 1802. november 9-én házasodtak össze
> Anyja, Gelányi Rozália pedig 1831. augusztus 9-én [hunyt el]
> ... Itt azt írják, hogy 40 éves

Ha a halotti tényleg ő, akkor itt van az elírás, mert aki 1831-ben
negyven éves volt, az nem házasulthatott 1802-ben.

Tehát kezdetként én nem születéseket néznék, hanem azt, hogy volt-e
másik Raffa János és/vagy Gelányi Rozália, aki tíz évvel később
házasodott. A halotti anyakönyvet is továbblapoznám, hogy van-e másik
Gelányi Rozália (vagy valami más néven Raffa János felesége), hogy az
egyébfajta félreírásokat is kizárjam.

Juli
/\ /\