[Csaladtortenet 2] Életkor és név elírás

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2020. Jan. 10., P, 15:14:52 CET

> Anyai ágon volt egy Vetró Brigitta nevű rokonom, akinek a férje Pál József.
> Meg is találtam a házassági bejegyzésüket. Itt azt írják 19 éves volt a
> házasságkötés időpontjában.
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSVH-1SCP-H
>
> Viszont Vetró Brigitta után tovább kutatva könnyen elképzelhető, hogy ennél
> jóval fiatalabb, 16-17 éves volt az esküvő idején.
> https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9Q97-YSJC-1JR?i=274&cat=442585

Néhány további adalék a kavarékba:

Egy L.Fazakas nevű FS felhasználó úgy gondolja, hogy az 1865-ös
születésű Brigittának Varga István volt a férje, de forrás és időpont
nélkül:
https://www.familysearch.org/tree/person/details/L724-MGX

Vetro Józsefnek és Mogyorosi/Magyarosi Ilonának volt egy leánya
Julianna aki 1881 októberében pont majdnem 19 éves volt:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:XZB4-3P8

---
Aztán következnek a feltételezések.
Ha tényleg Vargáné volt Brigitta, akkor talán a házasságnál beírták a
koszorúslány nevét a menyasszony helyett? Vagy ha a Vargáné ösvény
tévút (vagy ha Vargáné _is_, mert megözvegyült), akkor talán
összekeverték a lányok születésnapját? (Könnyen elképzelem: Brigitta
már 13 évesen magasabb és formásabb, mint a 16 éves Julianna, aztán
hamarabb is talál fiút magának, tehát az esküvőnél már mindenki úgy
emlékszik, hogy Brigitta született 1860 végén, és Julianna 1865
elején...)

Tehát a Varga István házasságnak és az FS fájára feltett három lány
keresztelésének kéne utánanézni. (Ha tényleg volt Varga-Vetro
házaspár, akkor biztos vannak fiúk is a keresztelések között, de a
fiúkról ritkán vannak előregyártott profilok az FS családfáján.)

Amúgy nekem van egy ősanyám, aki az 1800-as évek első felében a
Csallóközben következetesen a nővére születésnapját használta.

Juli
/\ /\