[Csaladtortenet 2] falukönyv

Ferenc Szatmári szatmari1940 at gmail.com
2020. Jún. 5., P, 17:20:06 CEST

Kedves István,

a felvetésedet többször is próbáltam feszegetni, de aki hozzászólt
természetsen csak a saját véleményét tudta megírni, a hivatalos
állásfoglalást egyszerűen nem tudtam elérni.
Én is befejeztem az atyafiságom családtörténeti leírását, amelyben nyilván
személyi adatok is szerepelnek és emiatt bizonytalankodom a nyilvános
megjelenítéssel kapcsolatban.
*Szerintem: *
A személyi adatvédelmi törvény csak élő személyekre vonatkozik, de az
elhunytakat megilleti a kegyelet.
Az én családi kiadványomba csak azok az élő személyek kerültek bele,
írhattak magukról, akik *Beleegyező nyilatkoza*tot adttak, hogy
egyetértenek saját személyi adataik nyilvántartásával, feldolgozásával és
közlésével.
Beleegyezést adtak a 16 évnél fiatalabb gyerekeikről a szülők.
Ugyancsak belegyezést kértem arra vonatkozóan is az említett Nyilatkozat
szövegében, hogy  egyetértenek az általuk közölt,  még nem kutatható
felmenőik feldolgozási és közlési lehetőségével.
Jó volna, hogy az illetékes intézmény a MACSE megkeresésére, konkrét
kérdéseinkre konkrét váklaszokat adna, mivel nem szeretnénk, hogy miután
sok éven át sokat dolgoztunk, még felelőssé is tegyenek valamilyen formában.
*Javasolom* tehát, hogy a MACSE gyűjtse össze a tagság személyi
adatvédelemre vonatkozó kérdéseit, rendszerezze, rostálja és mint országos
érdekvédelmi civil szervezet, forduljon GDPR ügyben az illetékes szervhez.

Tisztelettel
Szatmári Ferenc

Kochnyák István <kochnyak.istvan at chello.hu> ezt írta (időpont: 2020. jún.
5., P, 16:37):