[Csaladtortenet 2] falukönyv

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2020. Jún. 5., P, 17:52:23 CEST

Kedves Ferenc,

az illetékes szerv - jelen esetben a NAIH - válaszában 99,9%
valószínűséggel a GDPR és esetleges egyéb kapcsolódó jogszabályt fogja
citálni érdemi magyarázat nélkül.
S mivel nem panaszbejelentéssel fordulnánk konkrét, vélt vagy valós
személyes adattal történő visszaélési ügyben hozzájuk, hanem
állásfoglalás-kéréssel, választ kb. sohanapján, de legalábbis ahhoz közeli
időpontban kapnánk.

Én megkerestem egy másik ügyben őket 2-3 éve, szintén állásfoglalást
kértem. Úgy 3 hónap után telefonon érdeklődtem, egyáltalán megkapták-e?
Erre eltartott vagy 10 percig, mire az ügyfélszolgálatos kikereste, hogy
beérkezett-e, milyen számon iktatták és ki az ügyintéző. Akivel nagy
nehezen felvéve a kapcsolatot megtudtam, hogy állásfoglalás kérése esetén
NINCS VÁLASZADÁSI HATÁRIDŐ számukra. Ezek után kb. kéthavonta érdeklődtem,
tudnak-e valami újat mondani, sikerült-e már esetleg a paksaméta aljáról
mondjuk a közepéig eljutnia a beadványomnak? Azt hiszem úgy 7-8 hónap után
mondták, hogy már az aláíró asztalán feküdt, hogy szakmailag átnézze,
aláírhatja-e... Ja és "természetesen" az ügyintéző nem mondta el, hogy ő
mit írt le, merthogy a felettese azt még felülbírálhatja és így amit ő
leírt, az nem hivatalos, ezért nem közölheti... Ezt követően még egy bő
hónap eltelt, mire postán megküldték. Az általuk kibocsátott irat egyébként
nem volt válasz a kérdésemre, hanem csak jogszabálycitálás, amivel
kitörölhetem a nemesebbik felemet...

A panaszbejelentést viszont rögzített határidővel kell kivizsgálniuk. Tehát
ha mondjuk megjelenik a könyved és egy valaki panaszt tesz az abban lévők
közül, akkor a hatóság gyorsan fog válaszolni, hogy sértettél-e jogszabályt
vagy nem.

Üdv
Krisztián

Ferenc Szatmári <szatmari1940 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. jún. 5.,