[Csaladtortenet 2] Kérés

Klára Majoros majoros at t-online.hu
2020. Május. 2., Szo, 14:45:01 CEST

Megmagyarázni nem tudom, nem is próbálom, de a jelenséggel
többször találkoztam.

Mellékelek egy képernyőfotót, ahol szerepel egy Franz Stadler, aki
Sztrazsón (Őrlak) 1866-ban született, és hat hónaposan meghalt,
és egy Franz "Frantisek" Stadler, aki szintén ott született
1874-ben, és a holocaust áldozata lett 1942-ben.

Klári

On 2 May 2020 at 1:45, Julia Szent-Gyorgyi wrote:

> Igen, ez keresztény családokban gyakori jelenség volt -- de zsidó
> családban én eddig még soha nem találkoztam vele.
>
> Volt egy zsidó ismerősöm egy névadásról szóló fórumon, aki többször is
> próbálta megmagyarázni a szokásokat. Mint írtam, egyik fő szempont
> volt, hogy élő vagy szerencsétlenül (fiatalon) elhalt rokonról nem
> neveztek el újszülöttet. Ezért a Rosalie és Rosa egy családba
> tartozását erősen kétlem. Mondjuk közben eszembe jutott egy lehetőség:
> ha a németül vezetett anyakönyvbe írt "Rosalie" a tényleges
> használatban Záli volt, akkor elképzelhető, hogy a kilenc évvel
> [...]

--------- következő rész ---------
The following section of this message contains a file attachment
prepared for transmission using the Internet MIME message format.
If you are using Pegasus Mail, or any other MIME-compliant system,
you should be able to save it or view it from within your mailer.
If you cannot, please ask your system administrator for assistance.