[Csaladtortenet 2] hol hunyhatott el szépapám

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2020. Nov. 18., Sze, 13:29:19 CET

Kedves Lista!

Sok éve nem találom szépapám halálozását. Gondoltam megosztom veletek,
amire jutottam, hátha valakinek támad egy ötlete, hogy mit csináljak, hol
keresgéljek.

Wiedermann János 1809-ben született Galántán. A család Vágmedence
környékére költözött, majd 1829-ben a közeli Drahócon házasodott meg
Mészáros Klárával. A pár sok gyereke született Drahócon, majd átköltöztek
Alsózellére, ahol további gyermekeik születtek. Felesége 1868-ban hunyt el
ugyanott.
(Ez a FS adatlapja:
https://www.familysearch.org/tree/person/details/G3LJ-BQ9)

Az 1869-es összeírás megmaradt Nyitra megyére. Eszerint Alsózellén élt
Wiedermann János özvegyen a legkisebb lányával, Erzsébettel. Ő 1872-ben
megházasodott és az első két gyermekük után elköltöztek Csejtére (itt
született a harmadik gyermekük), majd Nagykosztolányban született meg
negyedik gyerekük 1879-ben.
Utána már csak 1888-ban, tehát 9 évvel később találtam gyereket nekik
Vácmosócon.

Wiedermann János halálát kerestem Felsőzellén, Csejtén (1879-ig),
Nagykosztolányban, Vágmosócon, Beregszegen, Drahócon, Alsólopasón...
Vaktában lövöldözök már sajnos.

Van valakinek ötlete, hogy mi alapján keressek?
Arra gondoltam, hogy ha már nem maradt a lakhelyén (legalábbis ott nincs a
halála), akkor hátha a legkisebb lányával és vejével költözött ide-oda.
Gondolom azért nincs 1879-1888 között gyerek a lányának, mert nincs
indexelve az adott település. Arra is csak vaktában lövöldözök, hogy
megtaláljam, mely települések nincsenek indexelve a környéken...

Előre is köszönök minden segítséget!
Balázs