[Csaladtortenet 2] A DNS megint gyilkost fogott

Klára Majoros majoros at t-online.hu
2020. Sze. 3., Cs, 08:48:29 CEST

Kedves Piroska!
Nincs az az adat, amit ne tudnának rólunk már most is.
Az Egyesült Államokba bevándorlóknak már sok éve DNS-mintát
kell adniuk, ott például fel sem merül a kérdés.

A haszna: több gyilkos találtak így meg, köztük egy sorozatgyilkos
rendőrt. Sok ártatlan ember több évtized után szabadult ki a
börtönből, mert a DNS-vizsgálat utólag nem támasztotta alé a
korabeli vádat és ítéletet.

Személyes tapasztalat: pont egy év csináltattam meg a saját
DNS-tesztemet. A MyHeritage legközelebbi élő rokonnak - első
fokú unokatestvér -  egy 70-es éveiben járó amerikai férfit jelölt
meg. Mivel 5-6 generációig sikerült megtalálnom az őseimet, ez
nagyon nem jött össze. Perceken belül kaptam egy emailt a lista
másodikjától, aki ennek a férfinak a lánya, hogy én ki vagyok, mert
ők is megkapták az értesítést rólam, és ugyanúgy nem tudják,
hogy ki lehetek. Egy év nagyon komoly kutatás és végül
DNS-szakértő bevonása után már tudjuk - az ifjú nagypapámnak
volt egy kapcsolata, aki teherbe esett, és terhesen kivándorolt
Amerikába, majd 1906-ban ott megszületett a lánya, a papám és
az öt testvére nővére, féltestvére. A papám huga él még, és 101
évesen tudta meg, hogy volt egy nővére...A kislánynak ott született
még öt féltestvére, így egy hatalmas új család "szakadt a
nyakunkba". Azóta is ismerkedünk.

Klári