[Csaladtortenet 2] Kiolvasási segítségkéres azzal a nyamvadt német kézírással

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2021. Ápr. 18., V, 19:38:49 CEST

Julia Szent-Gyorgyi <jpmiaou at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. ápr. 18.,
V, 17:49):

> [...]
> *des*
> H.*[errn]* Johann von Szentgyörgyi, *gewesenen* Privaten, und *der* noch
> lebenden *Frau *Anna
> gebornen v.*on* Jakab *dessen* Gattin ehel.*[icher]* Sohn.
> Gebohren den 26t August 784.
>
> A kérdőjelek jelzik a kívánt pontosításokat/kiolvasásokat. (A vonalak
> az "apró" szavakat jelzik, amikről kiolvasás nélkül is tudom, hogy mi
> célt szolgálnak, csak sohasem emlékszem, hogy melyik szócska való
> hova.) Jól értelmezem, hogy a vőlegény apja már nem élt, de az anyja

*Jól. Foglalkozását tekintve mondjuk irodatiszt a királyi erdélyi udvari
kancelláriánál*
*A Konzipist alacsonyabb beosztású irodai alkalmazottat jelent, aki egy
koncepció kidolgozásáért felel.*
*Az apja magánzó volt.*

> (Ha valakinek kedve támadna az egészet átírni, persze szivesen
> fogadnám, de magamtól egyszerre csak kis részletekben vagyok képes
> ezzel a kézírással megküzdeni.)

*Gyakorolj, s egyre könnyebb és jobb lesz.*
*Idő hiányában nem tudom vállalni az egész átírását, de a beletúrást igen.*

*Üdv*
*K.*