[Csaladtortenet 2] FamilyTree

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2021. Dec. 28., K, 11:12:03 CET

Kedves Lajos!

Ahogy Juli írta, az adatlapon a felsorolt gyermekek neve mellett van egy
ceruza, azzal tudsz szerkeszteni. Ha megnyomod, előjön az eltávolítás vagy
csere gomb a felugró ablakban. Azzal a gyermeket eltávolíthatod a szülők
neve alól. Figyelem: ezzel a gyermek, mint entitás tovább létezik, csak a
kapcsolat szűnik meg a szülőkhöz, tehát önmagában fog lebegni az
adatbázisban!!
Ugyanígy tudod eltávolítani az apját, illetve az anyját is. Érdemes az
egyes entitások azonosító kódjait kimenteni, vagy még inkább külön
ablakokban megnyitni az adatlapjukat, mert ha egyszer törölted mondjuk a
gyereket a szülők alól, akkor őt már nem látod, így más szülőkhöz
becsatolni őt csak úgy lehet, ha megvan az azonosítója, vagy külön lapon
meg van nyitva amúgy is.
A te esetedben valószínűleg két szülőpár látszik az adatlapon nagyjából
középen (a saját gyermekei balról, jobbról pedig egy menüsor). Ha megvan,
hogy melyik a hibásan rögzített házaspár (vagyis anya), akkor annál a
szülői kapcsolatnál nyomd meg a ceruza gombot és ott nyomd meg, hogy
eltávolítás! Onnan el fog tűnni, míg a másik szülői párnál ott fog maradni.

Üdv és boldog új évet előre is!
Balázs

Julia Szent-Gyorgyi <jpmiaou at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. dec. 27.,
H, 22:11):