[Csaladtortenet 2] Török idők Pápa környékén

Karancsiné B. Judit karancsi9083 at hotmail.com
2021. Feb. 2., K, 21:29:25 CET

Kedves Tagok,

tudom, hogy a levéltárban könnyebb lenne, de hátha itt is tud valaki segíteni.
Egyik rokonunk a két világháború között összeírta a családfát, ami úgy kezdődik, hogy az ösök X falut elhagyni kényszerülve kerültek Y faluba, mert X faluban a házukat többször is felgyújtották (1700-as évek elejére tippeltem, mivel a gyerekeik az 1740-es években születtek már Y faluban). Anno úgy gondoltam, h vmi helyi virtuskodás lehet a dolog mögött, különösebben nem foglalkoztam vele. Pár évvel ezelőtt aztán találkoztam egy családfakutató levéltárossal, akinek az ősei szintén X faluból valók voltak, szintén elmenekültek és anno ő világított rá arra, hogy itt a törökökről van / lehet szó. Persze akkor nem az 1700-as évek eleje, hanem az 1600-as évek végéről lehet szó, és nem az őspárról, hanem az ő szüleikről. A lényeg, hogy szeretnék többet megtudni a török Pápa környéki dolgairól - mikor, merre, mit csináltak. Van ehhez vmi szakirodalom? Hogyan keressem?
Köszönöm, aki tud segíteni.

üdv
JUDIT