[Csaladtortenet 2] Halálozási időpont keresése

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2021. Feb. 7., V, 20:53:58 CET

Kedves Kutatótársak!
Egyetértek Csabával: "lenne mit csiszolniuk a kormányhivatalban a
programozóknak"
Kicsit kísérleteztem a lehívásokkal: úgy látom, akkor lehet elhinni a
halálozási helyet, ha a képernyőn ugyanaz jelenik meg, mint a lekérdezés
lehívása után a pdf-ben. Ha "beragadt" a halálozás helye, akkor a pdf-ben
üresen marad ez a sor.

A kettős keresztneveknél esetleges, hogy mikor kell beírni a második nevet
is. Van, amikor az a jó, ha. pl. Kovács János Lajosnét ír be az ember, van
amikor csak Kovács Jánosnét. Ezt előre nem lehet tudni. (Pl. a kezemben
lévő halotti anyakönyvi kivonat adatait beírva sem mindig találja meg a
halálozást....)

Ma írtam a Kapcsolat linken az ügyfélszolgálatnak, de sajnos nincs meg a
pontos szövege, mert véletlenül rámentettem a vágólapra mást (e-mailes
másolatot pedig nem kaptam a hozzászólásomról). Szóvá tettem:
- a halálozási hely "beragadását",
- hogy miért kell megkülönböztetni a hosszú és rövid magánhangzókat (pl.
Hüse-Hűse, Hajdu-Hajdú),
- hogy miért nem elég a nőknél is a születési név, ha a férjezett nevet nem
tudom (a férfiaknál mennyivel könnyebb....),
- hogy miért korlátozza az 1900.01.01. utáni elhalálozás keresését az, hogy
hány éves korában halt meg az illető (aki 1900.001.01. előtt született,
annak az 1900.01.01. utáni halálozását nem kereshetem).
Amint válaszolnak, tudatom veletek.
Üdv,
Anna

csaba major <kamunev75 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. febr. 7., V,