[Csaladtortenet 2] világcsaládfa?

Völgyi Pál nagybaczoni at citromail.hu
2021. Júl. 15., Cs, 20:33:03 CEST

Elgondolkodtam az angol királynő magyar rokonságán. Tulajdonképpen a
 Rhédeyek teljes spektrumán kívül - a köznemesi ágat is ideértve -,
minden olyan család összes tagjával, valamint ezek mindkét nembeli
leszármazójával vérrokonságban áll, amelyek - a Rhédeyek családfáján,
Klaudiáig bezárólag, feleségként (és anyaként)
szerepelnek, Mi több, a feleségek családfáján szereplő feleségek
családjainak tejes körével is, tehát mindazokkal, akikkel valamilyen
fokon közös őseik voltak, valamint a Klaudia utáni Rhédey leányok
férjeinek ezt követő leszármazóival is.
Ezután kíváncsi
lettem - mivel eddig nem foglalkoztatott a dolog -, hogy ilyenformán
van-e rokonság magam, és az angol királyi család között. Jónéhány
családot találtam, melyek által ez a rokonság - igaz, 1300-1600 évekbeli
leágazásokkal -, de fennáll. Ennek alapján bizonyosra vehető, hogy a
magyar népesség körében az angol királyi-házzal kimutatható rokonság,
nagy számban előfordul.
Üdv: Nagybaczoni Molnár Ferenc