[Csaladtortenet 2] világcsaládfa?

Balog László baloglaci at freemail.hu
2021. Júl. 15., Cs, 20:06:28 CEST

Hűha.....

Anélkül, hogy bántani/sérteni szeretnék bárkit is !!!

Én, most nagyooon zavarba kerültem.
Eleddig azt gondoltam, hogy Előd és az általa létrehozott "településkutató" FB csoport -- már ha létezik még, mert én nem látom -- elsődleges célja, egy-egy település TELJES kapcsolat rendszerének a feltérképezése, és valamilyen módon való publikálása.
Ez messze túlmutat csak a vérségi vonalak kibogozásán és a végén valóban az a régi népi bölcsesség látszik igazolódni amely szerint, lényegében mindenki rokon egy-egy adott településen,   6-7 generációkig lenyúlva -- ami az anyakönyvek kezdeti vezetési időszaka -- az akkor felvett "törzslakosságot" tekintetve alapnak.
A gond inkább az -- amellett, hogy egy-egy település teljes feldolgozása még a mai eszközöket használva is monumentális munka -- hogy jelen pillanatban MÉG nem létezik olyan program amely képes lenne, egy ilyen három dimenziós adatbázist megjeleníteni.
Meg kell elégednünk a kettő dimenziós szeletek látványában.

Egy jó vitaindító lehetne, hogy -- akár vérségi szinten -- hányadik fokig tekintünk valakit rokonnak, illetve, hogy az oldalágak tekintetében kit vegyünk bele ebbe a körbe.
Megjegyezném, hogy a rokonságba tartozás teljesen más definiciójú pl. egy határon túli településen( a Vajdaságban a második/harmadik unokatestvérek is számon vannak tartva) és teljesen más egy nagyvárosban.

 Ebből kiindulva, egy gyakorlati határ felállítása szerintem nem reális.
Az pedig, hogy másoknak kerítéseket/direktívákat állítsunk a saját hobbijuk ki és megélésében.....nem tűnik egy jó ötletnek.

BL