[Csaladtortenet 2] FamilySearch kérdés: élő profilok összevonása

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at gmail.com
2021. Júl. 28., Sze, 02:32:13 CEST

Az FS-en élő személy profilját csak az látja, aki felrakta. Igen, ez
azt jelenti, hogy neked és unokatestvérednek külön profiljai lesznek
ugyanazokról az élő emberekről. Csak az elhunyt rokonoknál lehet
"kapcsolódni". Mondjuk harmadfokú unokatestvéreknél közös ükszülőkről
van szó, akiknek nagyon kicsi az esélye, hogy még élnek, tehát a
kapcsolódó pont illik, hogy meglegyen.

A "mi a rokoni kapcsolatunk?" megállapítására a rendszer az élő
személyeket is felhasználja (név és egyéb azonosító nélkül mutatva),
tehát csak arra tudok gondolni, hogy valamelyikőtők még nem vezette
vissza a szálat egészen a közös ősig.

Amúgy én az élőkről elvből nem rakok az internetre profilt, még ha
csak én látom, akkor se. Ha kell oda a profil, hogy legyen kivel
összekötni a rokonokat, akkor beírok épp annyit, hogy tudjam, kiről
van szó; a többi részlet a saját gépen telepített programban van
számontartva. Ezáltal nem kettőzöm a munkát. Például amikor nagynéném
férje elhunyt, és unokája "holttá nyilvánitotta" nagyapját, én csak
név szerint rákerestem, megtaláltam, és összekapcsoltam -- nem
töltöttem időt a profilon se akkor, se előtte, tudván, hogy a
tényleges rokonok úgyis sokkal pontosabban tudják a részleteket.

Juli
/\ /\