[Csaladtortenet 2] Feleség származása

Biró Márta mobima1 at gmail.com
2021. Jún. 20., V, 10:50:08 CEST

Kedves Listatagok,

Elakadtam ősapám felesége kutatásában.

Amit tudok: Ősapám Biró Márton 1817-ben halt meg Magyarbükkösön
(Erdély,Fehér megye,más adat nincs az akv-ben), református vallású

Felesége Rácz Mária 1826-ban szintén Magyarbükkösön halt meg. (akv:
"temettem Rácz Máriát, Biró Márton özvegyét")

Első ismert gyerekük 1783-ban született Magyarbükkösön. Református

Házasságkötésük az anyakönyvben nem szerepel. (házassági akv. 1776-tól van)

Valószínű, hogy a házasságkötés a menyasszony lakóhelyén történt.

Amit keresek:

A feleség származása, lakóhelye. Találtam egy halotti akvi bejegyzést
1804-ben:"Temettem 26-án özv.Rácz Györgynét Pánádról idevetődött özvegy."
Továbbá szintén ez évben "temettem ifjú vén legény Rácz Istvánt"  (Pánád
egykor Kis-Küküllő vármegy, ma Fehér megye, településközpont Szancsal)

Rácz családnévvel az anyakönyvben 1858-ig senki mást nem találtam
Magyarbükkösön. Ma sem él ott senki ilyen családnévvel.

Internetes adatbázisokban nem jártam sikerrel. Esetleg melyik egyházi
levéltárban lenne érdemes kutatni a születés és házasságkötés iránt? De
bármilyen más ötletet is szivesen fogadok. Köszönöm.

B.Márta