[Csaladtortenet 2] Nemesség igazolása

A.M. schlosslovo at gmail.com
2021. Jún. 20., V, 13:08:17 CEST

Kedves Ferenc,

Az armális birtoklása önmagában nem volt elég nemesség bizonyításához.
Nemesi összeírásban, bizonyságlevélben, osztálylevélben, igazolásban stb.
vagy az armálisban szereplő ősig vissza kellett vezetni az igazolandó
felmenőit. A nemesi előjogok gyakorlása természetesen az 1848 előtti
időszakra értendő, a 60 év nagyjából két generáció. (Simán lehet, hogy
korábbi igazolásban már az 1700as években igazolták ezt, utána meg 100 évig
nem is éltek nemesként).

Familysearch-ön fenn van pár máramarosi nemesi összeírás. Illéssy
cédulakatalógusa is sokat segíthet.

Ádám

Rieger Adrian-Francisc <afrieger at tiscali.it> ezt írta (időpont: 2021. jún.
20., V 11:41):