[Csaladtortenet 2] 3. kisérlet Minden bizonnyal bennem van a hiba.....vajon miért nem jelenik meg, ennyire cenzúrázni kell ???

Borsy István borsyistvan at gmail.com
2022. Aug. 27., Szo, 11:54:02 CEST

 a TENDENCIÁT illetően sajnos (szerintem is) igazad van. Ugyanakkor a "ma"
(azaz FS mai állapota) ezt még nem dobja az öledbe. Messze nem! Ez még
szerintem több év lesz. Számtalan olyan tényező van, amit fogalmam sincs
hogyan fog megoldani az AI. Például: 19. Század, kis magyar falu:
ugyanabban az évben két-két azonos nevű pár házasodott, a példa kedvéért
két Szabó István vett el egy-egy Kis Máriát. Életkor nincs feltüntetve.
Másik példa: Hogyan fogja az fs inkorporálni a kézzel írt partecédulán
szereplő (és anyakönyvekben nem szereplő) adatokat, stb. Harmadik példa:
csak és kizárólag az Arcanum egy 19. Századi újságcikkében szereplő (azaz
anyakönyvekben szintén valamiért sehol sem szereplő) halálozási bejegyzés
adatait hogyan fogja az FS beépíteni?
Folytathatnánk a sort.
Persze mondhatjuk, hogy ez is csak digitalizálás, programozás és idő
kérdése. Valóban, de jó pár évig ez még nem realitás. Továbbá, mikorra
fogják az összes (sok millió) nagyon buta elírást (azaz egy pl. Szabolcs
megyei kétszáz éves anyakönyv magyar nyelvű bejegyzésének egy magyarul nem
is tudó ember által "kijegyzetelt/kereshető formára digitalizált nevét)
javítani?
Továbbá: Ki fogja és mikor azt kijelenteni, hogy "minden hiba javítva"?
Stb.
A macse adatbázisát ne temesd el kérlek!! 😀💪😀